i love u

i love u

Tuesday, September 10, 2013

Posting oh Posting


Assalamualaikum wtb...




Perjalanan menuju ke sebuah cita-cita. (cewah ayat...hahahahahaha)..
Ni aku nak share ckit pasal perjalanan aku ke bumi borneo. first time dalam hidup aku ke bumi bernoe ni.. nasib baiklah ramai-ramai, klau lah seorang, mau gila aku duk cari jalan dan maklumat utk ke sana. Alhamdulillah penantian da berakhir. mcm aku citer dalam pos sebelum ni cerita posting <----- aku="" citer="" da="" dalam="" dapat="" mana..="" ni="" p="" sekolah="">
takpe takpe, aku citer lagi, aku dapat tahu mne dapat posting ni mase duk umah maksu aku da, mase ni mmg da nak g g sarawak da. aku cuba-cuba je call org di JPN sarawak, last-last dapat..
kan org duk sibuk-sibuk lam fb duk  tanya dapat mana? dapat mana? aku blur, jadi aku pon kol lah. mula-mula mmg tak dapat. pastu aku pon cuba pagi sebelum aku bertolak ke hotel Empress tempat berkumpul sebelum berlepas, dalam hati aku ckp, aku nak call sekali je ni, klau tak dapat jugak, memang aku tunggu tahu sampai sana jelah.. aku pon dail lah no yg bdk-bdk ni bagi kat aku.. camni lebih krg, sebb tak berapa nak ingat da makcik ni lama-lama punya citer




aku : dail no....tup tup...tup tup... (dalam hati aku, kalau kali ketiga bunyi takde org angkat, aku letak) tup tu....
en.X : hello selamat siang
aku : errrrgghhh (dalam hati aku, dapat???) ye selamat siang..ni pejabat JPN sarawak ke?
en.X : ye saya..boleh saya bantu cik?
aku : ergghhh....boleh saya nak tahu dimana saya posting?
en.X : sila bagi nama cik
aku : Siti NurAisyah Bt Ab Llah
en.X : sebentar ye.....................siti nur aisyah...sk meta
aku : ow..ok.. (aku ingt dia sruh tunggu sebentar, kan dalam dielek kelate meta=sekejap)
en. X :  Sk nanga metah, cik
aku : hah? sk nanga metah, (aku eja kan utk encik tu) M.E.T.A?
en.X : M.E.T.A.H...sk nanga metah...(ketawa-ketawa)
aku : betul ke ni? (kenapa dia ni duk gelak-gelak??? betul ke ni, ke org nak kenakan aku ni) cuba bace no ic boleh?
en. X : 890820............ kan?
aku : betul, betul...ok encik.. terima kasih......




lepas letak telefon tu, aku pon muskil betul ke ta aku dapat sekolah tu. aduhai, saspen betul...mmg aku tak tanya daerah mane, p berapa. aku tak tanya, da tahu sekolah, aku letak gitu je.hahahaha...punyala neves...hehehehe...
dalam hati ni, betul ke aku dapat SK NANGA METAH ????




aku pastikan sekolah aku ni mase bila dapat surat kat kuching da, mase tu baru aku pecaya aku dapat sekolah tu. dan aku tahu kenapa encik tu gelak-gelak bila aku dapat sekolah tu.
sebenarnya aku dapat sekolah pedalaman 3 dan hanya aku seorang sahaja perempuan mase tu. sekolah tu dapat cikgu baru 6 orang.. 5 lelaki, 1 pmpuan. dan akulah wanita itu..hehehe...
memang pengalaman bermakna untuk aku bila dapat posting kat sarawak ni..




Perjalanan ke sekolah, semuanya berjalan lancar sehinggalah aku sampai di sekolah..
aku jumpa semua org baik-baik..
segalanya dipermudahkan untuk aku sampai ke sekolah ni..
alhamdulillah...
terima kasih ALLAH. 
terima kasih buat mereka yng menolong aku sampai hari ini..
terima kasih semua..
hehehehe




perjalanan yg diambik untuk sampai ke sek ni mengambil mase 1 minggu jugakllah..tapi takpe, aku hargainya walaupon penat..
mmg takkan dapat mana-mana pon pengalaman ni

dapat kenal tempat baru,
kenal orng-orang baru,
kenal kawan-kawan baru,
kenal budaya-budaya baru,
kenal murid-murid baru,
kenal rakan-rakan kerja baru...
semua baru...

terima kasih ALLAH memberi peluang kepada aku untuk menerima penglaman yg cukup bermakna ni. hehehehe

lebih kurang camnilah perjalanan aku untuk sampai ke sekolah...alhamdulillah...

2.7.2013 - Kuala Lumpur ke Hotel Empress
3.7.2013 - naik flght ke Kuching - duk Hotel Magrita
4.7.2013 - naik flght ke Sibu - duk Hotel Victoria Inn
5.7.2013 - naik bot panjang ke Kapit - duk Hotel Ark Hill (sekian untuk kali ini..masih belum sampai ke sekolah..)
duduk kat Pekan Kapit ni dua hari dulu
7.7.2013 - naik bot panjang ke SK Nanga Metah.



k bai

^________^

1 comment:

  1. Assalam haiii...sy br follow blog awk..sy kat pekan kapit..salam kenal..take care duk d sana tu..

    ReplyDelete